Când și de ce trebuie să gândim? În orice moment, când folosim Internetul!
Elevii claselor de gimnaziu au fost încântați de prezența invitatului lunii noiembrie și uimiti de informațiile transmise!
Să fim responsabili, deci fericiți!
DE CE?
Copilăria și spațiul saturat tehnologic în care copiii cresc sunt într-o continuă schimbare, deci riscurile la fel.
Dincolo de oportunități, copiii pot să întâlnească pe Internet și o serie de riscuri, de aceea este de datoria noastră să le prezentăm aceste situații, să-i învățăm să gândească în orice secundă, să aibă reacții inteligente și să fie conștienți atât de oportunități cât și de riscuri.
Aceasta presupune o înțelegere a experienței online a copilului ca fiind contextualizată și determinată de intersecția a trei cercuri:
1. copilăria, familia și cercul de prieteni
2. sistemul mediatic și dezvoltările tehnologice
3. contextul social și strategic la nivel European
Ne-am propus să atribuim un rol important în siguranța copiilor pe Internet prin medieri venite din partea profesorilor, a celor de aceeași vârstă și, mai ales, prin medieri parentale.
“Sunt întotdeauna gata să învăț, deși nu îmi place oricând să fiu învățat”.
Wiston Churchill